Header CIK

Tips van topclubs

Steeds meer clubs doen mee met Club is Koning sparen van Vomar. Een groot aantal clubs is heel actief en spaart ieder kwartaal een mooi geldbedrag bij elkaar. Bij andere clubs lukt dit minder goed en dat is natuurlijk zonde. We delen daarom graag een aantal tips van een paar 'topclubs'. Deze verenigingen hebben veel gekoppelde kaarten en hun leden spekken daarmee flink de clubklas van hun club door boodschappen te doen bij Vomar!

Tip 1: Gebruik de Club is Koning-promotiematerialen


Via onze webshop kun je gratis promotiematerialen bestellen. Deze materialen kun je heel goed gebruiken om Club is Koning onder de aandacht te brengen van je leden. Zo kun je bijvoorbeeld tijdens een evenement een standje inrichten met flyers en daar ook de poster ophangen met daarop de clubcode van jouw club. Vraag een enthousiaste vrijwilliger binnen de vereniging om gratis koffie of thee uit te delen in de speciale kartonnen bekers. Deze vrijwilliger kan dan ook meteen de spaaractie promoten. Binnen jouw vereniging is vast wel iemand te vinden die enthousiast kan vertellen over Club is Koning. Om jouw leden écht in actie te laten komen werkt een persoonlijke boodschap vaak het beste.

Tip 2: Koppel een bestedingsdoel aan het gespaarde bedrag

Als mensen weten waarvoor ze een bijdrage leveren zijn ze sneller bereid om ook mee te doen. Zorg er daarom voor dat je een bestedingsdoel koppelt aan het bedrag dat de club bij elkaar spaart. Heeft jouw vereniging bijvoorbeeld nieuwe sportmaterialen nodig? Of organiseren jullie ieder jaar een jeugdkamp? Vertel je leden dat de opbrengsten uit de Club is Koning-actie hiervoor gebruikt worden. Tijdens het uitbetalingsmoment kun je het gespaarde bedrag delen. Als je ook een doelbedrag hebt bepaald kun je ook de tussenstand delen en leden oproepen om hun Klant-is-Koning-kaart te koppelen aan jouw club om mee te sparen.

Tip 3: Gebruik de leden als ambassadeurs

Wie kunnen de actie beter promoten dan jouw eigen leden? Niemand toch? Maak ze daarom enthousiast over Club is Koning. Vertel ze wat de actie inhoudt, hoe ze kunnen sparen en vooral wat het de club en dus henzelf op kan leveren. Hun enthousiasme kunnen ze vervolgens overbrengen op anderen. Daarmee worden ze echte ambassadeurs van het Club is Koning-sparen en kunnen ze ervoor zorgen dat er steeds meer leden mee gaan sparen. Veel verenigingen organiseren aan het begin van het seizoen een welkomstmoment. Tijdens zo'n bijeenkomst wordt vaak uitgelegd hoe alles werkt binnen de vereniging en kan er kennisgemaakt worden met het team. Zo'n moment is natuurlijk perfect om te vertellen over Club is Koning en iedereen op te roepen om mee te gaan sparen. Geef iedereen bijvoorbeeld een flyer mee naar huis en deel klantenkaarten uit die voorzien zijn van de clubcode.

Tip 4: Maak iemand verantwoordelijk voor Club is Koning

Net zoals voor veel andere onderwerpen, geldt ook voor Club is Koning aandacht scoort. Maak Club is Koning belangrijk binnen de vereniging. Het werkt goed om iemand hiervoor verantwoordelijk te maken. Je creëert daarmee eigenaarschap en verantwoordelijkheidsgevoel. Er is vast wel iemand binnen de vereniging die het leuk vindt om zich hiermee bezig te houden. Dit kan bijvoorbeeld iemand zijn die al actief is binnen de sponsorcommissie, maar het kan ook iemand zijn die nog geen 'vaste' taak heeft binnen de vereniging. Vaak zijn leden best bereid om zich in te zetten voor de vereniging, zo lang het maar duidelijk is wat ze moeten doen en hoeveel tijd dit kost. Kijk dus eens rond binnen jouw vereniging en ga na wie je hiervoor kunt vragen. En ook hiervoor geldt: de persoonlijke benadering werkt het beste!

Tip 5: Laat Club is Koning terugkomen in de communicatie met de leden

Iedere vereniging communiceert op een andere manier met de leden. Dit kan via de website, een (digitale) nieuwsbrief, Facebook, Instagram en ga zo maar door. Laat Club is Koning regelmatig terugkomen in deze uitingen. Probeer hierin af te wisselen en maak de communicatie persoonlijk. Wat spreekt jullie leden aan? En waarom zouden we mee moeten doen? Deel bijvoorbeeld hoeveel leden er al mee sparen (of hoeveel nog niet...), hoeveel geld er is gespaard en wat er met dit geld gedaan wordt. Ook kun je aan ludieke acties denken, zoals bijvoorbeeld een winactie waarbij leden kans maken op een leuke prijs als ze hun kassabon inleveren waarmee hun gekoppelde Klant-is-Koning-kaart is gescand.