Nu bestellen Lijst wissen

Boodschappenmand

Zoekresultaten

Veelgestelde vragen Klant-is-Koning kaart

Veelgestelde vragen Klant-is-Koning kaart

Contactgegevens
Algemeen
Jouw KIK-omgeving
Verder sparen van gele naar rode kaart
Kooppunten verzilveren
Verenigingssparen
Privacy

Contactgegevens

Wat zijn de contactgegevens van Vomar?
De contactgegevens van het Vomar Voordeelmarkt Hoofdkantoor zijn:

Opaalstraat 15
1812 RH ALKMAAR
Klant-is-Koning kaart lijn: 072 750 25 62
Bereikbaar van 08.30 uur tot 17.00 uur

Het postadres:

Postbus 1100
1810 KC ALKMAAR

De klantenservice kun je bereiken van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 18.00 uur op 072-750 25 55.


Klant-is-Koning kaart algemeen

Wat kan ik doen met de Klant-is-Koning kaart?
Met een klant-is-Koning kaart kun je spaarpunten kopen bij elke 10 euro aan boodschappen die je bij Vomar doet. Bij opname van deze kooppunten ontvang je van Vomar over het gespaarde bedrag nog eens 4% premie. Zie in de tabel hieronder een aantal voorbeelden.

Bedrag uitgegeven aan boodschappen: Aantal KIK-punten dat je mag kopen: Het bedrag dat je betaalt voor de KIK-punten Het bedrag dat je ontvangt bij opnemen van de punten (=inclusief 4% premie)
€ 0,10 1 € 0,01 -
€ 10,- 100 € 1,- € 1,04
€ 100,- 1.000 € 10,- € 10,40
€ 1000,- 10.000 € 100,- € 104
Hoe werkt de 4% premie?
De 4% premie wordt direct aan je uitbetaald zodra je de gespaarde kooppunten opneemt bij de servicebalie van één van onze winkels. Bij het opnemen van uw kooppunten wordt er 4% premie berekend over het bedrag dat je hebt gespaard. Dat houdt in dat als je bijvoorbeeld voor totaal aan € 48,- aan kooppunten bij ons hebt gekocht, dus in totaal 4800 kooppunten op de Klant-is-Koning kaart hebt staan, je € 50,- van de medewerker ontvangt. Dit bedrag kun je in contanten ontvangen tot € 150,- of laten storten op uw rekening. De premie wordt dus in één keer berekend en uitbetaald, ongeacht de periode dat je over het sparen hebt gedaan.
Ik wil graag een Klant-is-Koning kaart. Waar kan ik deze ophalen?
Binnenkort is de nieuwe Klant-is-Koning kaart bij jouw dichtstbijzijnde Vomar Voordeelmarkt beschikbaar. Je kunt alle winkels vinden via de winkelzoeker.
Hoe kan ik kooppunten sparen met mijn Klant-is-Koning kaart?
Zorg dat je Klant-is-Koning kaart geregistreerd en geactiveerd is via jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving.
Geef bij het boodschappen doen bij de kassa de Klant-is-Koning kaart aan de kassamedewerker (hij of zij zal ook om de kaart vragen). De kassamedewerker scant de kaart en vraagt of je kooppunten wilt kopen. Als je voor ja kiest worden de kooppunten automatisch over het totaalbedrag aan boodschappen in rekening gebracht en bijgeschreven op het kooppuntensaldo. Over wettelijk uitgesloten artikelen worden geen kooppunten berekend: tabak, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, geneesmiddelen, telefoonkaarten, postzegels, boeken, cadeaubonnen, loten, statiegeld en spaaractieartikelen.
Waar kan ik zien wat het gespaarde puntensaldo op mijn Klant-is-Koning kaart is?
Onderaan je kassabon staat altijd het actuele puntensaldo van je Klant-is-Koning kaart vermeld. Je kunt ook altijd je saldo inzien door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving.
Ik ben mijn Klant-is-Koning kaart vergeten. Kan ik dan wel kooppunten kopen?
Nee, je kunt alleen kooppunten kopen op vertoon van je Klant-is-Koning kaart. Wel kun je de Klant-is-Koning kaart in een klantenpas-app downloaden op je smartphone en deze laten scannen bij de kassa.
Ik ben mijn Klant-is-Koning kwijt of mijn kaart is onbruikbaar geworden. Wat nu?
Had je al een nieuwe rode Klant-is-Koning kaart? Haal dan een nieuwe Klant-is-Koning kaart op in de winkel en log in op je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Je kunt hier op 'vervang kaart' klikken en de kooppunten van de verloren of beschadigde kaart overzetten op de nieuwe Klant-is-Koning kaart.

Had je nog een oude gele kaart, meld je dan bij de servicebalie van jouw Vomar. De medewerker vult daar samen met jou je gegevens in en maakt een aanvraag naar het hoofdkantoor in Alkmaar. De medewerkers kunnen daar met deze gegevens proberen je klantenkaartnummer te achterhalen. Ze kunnen hiervoor contact met je op nemen om de gegevens te verifiëren. Als de kaart met succes gevonden is, wordt je hierover geïnformeerd en kun je de eventuele gespaarde kooppunten op de verloren kaart overschrijven naar een nieuwe kaart of je punten verzilveren.
Wat gebeurt er als ik mij uitschrijf voor het Klant-is-Koning kaart programma?
Je kunt in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving op uitschrijven klikken. LET OP! Je gespaarde kooppunten komen te vervallen bij uitschrijven. Verzilver deze kooppunten dus eerst voordat je je uitschrijft. Al je gegevens worden binnen twee weken uit ons systeem verwijderd en daarna NIET bewaard.
Wat te doen bij overlijden van de Klant-is-Koning kaart eigenaar?
Spaarde de overledene met de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart maar weet je de pincode niet? Dan kun je door in te loggen via de eigen Klant-is-Koning kaart omgeving de pincode achterhalen en de gespaarde punten verzilveren. Je hebt hiervoor de inloggegevens nodig of toegang tot het geregistreerde e-mailadres van de overledene om de inloggegevens opnieuw aan te vragen.

Spaarde de overledene met een gele Klant-is-Koning kaart en weet je de pincode niet? Meld je dan bij de servicebalie in de winkel en neem de Klant-is-Koning kaart en de originele overlijdensakte van de overledene mee. De medewerker vult samen met jou een aantal gegevens in en een scan van de overlijdensakte. Daarna ontvang je binnen 3 werkdagen een e-mail op het door jou opgegeven e-mailadres waarmee je een nieuwe pincode kunt ingeven. Daarna kun je de eventuele gespaarde punten verzilveren in de winkel.
Ik heb nog een gele Klant-is-Koning kaart. Kan ik daarmee blijven sparen?
Het gespaarde kooppuntensaldo op de gele Klant-is-Koning kaart komt alleen te vervallen als je je uitschrijft. Je kunt op elk gewenst moment je kooppunten verzilveren in één van onze winkels. Het is wél verstandig om zo snel mogelijk over te stappen naar de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart omdat je na 31 januari 2020 geen nieuwe kooppunten meer kunt sparen op de gele Klant-is-Koning kaart. Spaar dus snel verder en zet je kooppunten over van je gele naar je rode Klant-is-Koning kaart.


Jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving

Hoe pas ik mijn gegevens op mijn Klant-is-Koning kaart aan?
Log in bij je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en je wachtwoord. In het volgende scherm zie je je gegevens staan. Als je op 'bewerken' klikt kun je zelf al je gegevens aanpassen zoals je naam, je e-mailadres of je postcode. Klik op 'opslaan' om de aanpassingen te bewaren.
Hoe pas ik de pincode van mijn Klant-is-Koning kaart aan (ook als ik deze vergeten ben)?
Je pincode heb je nodig in de winkel om je kooppunten te verzilveren. Je kunt je pincode aanpassen door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en je wachtwoord. Klik het volgende scherm op 'Pincode wijzigen' en voer tweemaal dezelfde nieuwe zelf gekozen pincode in en klik op 'Opslaan'. Je nieuwe pincode is per direct actief. Als je je pincode bent vergeten, kun je ook deze handelingen uitvoeren om een nieuwe pincode in te stellen.
Wat betekent 'Vervang kaart' in de Klant-is-Koning kaart omgeving?
Ben je jouw Klant-is-Koning kaart kwijt of is deze zo beschadigd dat deze niet meer bruikbaar is? Dan kun je door op 'Vervang kaart' te klikken je kooppunten overzetten naar een nieuwe Klant-is-Koning kaart. Haal daarvoor wel eerst een nieuwe Klant-is-Koning kaart op in de winkel.
Wat kan ik verder zien in mijn Klant-is-Koning kaart omgeving?
Als je bent ingelogd, kun je bovenin het scherm het actuele puntensaldo zien en de bijbehorende waarde van deze kooppunten inclusief premie van 4%. Je ziet in het scherm ook altijd je 13-cijferige Klant-is-Koning kaartnummer staan van de kaart die actief is en aan je account gekoppeld staat.
Hoe kan ik stoppen met sparen met de Klant-is-Koning kaart?
Door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en wachtwoord kun je op 'Uitschrijven' klikken. Je moet daarna nogmaals je wachtwoord intypen en op 'Uitschrijven' klikken. Al je gegevens worden uit ons systeem binnen twee weken verwijderd en daarna NIET bewaard.
LET OP! het puntensaldo komt bij uitschrijven definitief te vervallen. Verzilver dus eerst je kooppunten in de winkel voordat je je uitschrijft.
Ik ben het wachtwoord voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving vergeten, wat nu?
Bij de inlogpagina voor jouw Klant-is-Koning kaart omgeving kun je aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Je ontvangt dan op het bij ons bekende e-mailadres een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt herstellen.
Ik ben zowel de inlognaam (e-mailadres) als het wachtwoord vergeten voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving, wat nu?
Neem contact op met de klantenservice van Vomar via het contactformulier. Vul in het formulier zoveel mogelijk gegevens in en vermeld daar ook het kaartnummer van de nieuwe Klant-is-Koning kaart. Onze klantenservice neemt dan contact met je op om je identiteit te controleren. Daarna kan onze klantenservice het geregistreerde e-mailadres opzoeken en doorgeven waarmee je via 'wachtwoord vergeten' zelf een nieuwe wachtwoord voor de Klant-is-Koning kaart omgeving kunt aanmaken.


Verder sparen van gele naar rode Klant-is-Koning kaart

Ik spaar met een gele Klant-is-Koning kaart kooppunten. Moet ik overstappen naar de rode Klant-is-Koning kaart?
Het gespaarde kooppuntensaldo blijft beschikbaar op de gele Klant-is-Koning kaart tenzij je je uitschrijft. Je kunt deze kooppunten altijd verzilveren. Je kunt binnenkort alleen niet meer nieuwe kooppunten sparen met de gele Klant-is-Koning kaart. Het is daarom verstandig om zo snel mogelijk de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart te registeren en te activeren en je kooppuntensaldo over te zetten naar deze nieuwe rode Klant-is-Koning kaart.
Hoe schrijf ik de kooppunten van mijn gele Klant-is-Koning kaart over naar de rode Klant-is-Koning kaart?
Haal de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart op in de winkel en neem deze mee naar huis. Ga naar www.vomar.nl/kik en klik onderaan de pagina op Spaar je al? Migreer 'm meteen. Vul hier de 13 cijfers van je huidige gele Klant-is-Koning kaart in en je huidige pincode en klik op 'volgende'. In het volgende scherm kun je het 13-cijferige kaartnummer de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart en de 4-cijferige Secure code invullen. Je vindt beide nummers achterop de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart. Je kooppunten zijn dan overgeschreven op de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart. Controleer in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving goed of de kooppunten inderdaad zijn overgezet naar de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart. Is dit het geval, dan kun je de oude gele Klant-is-Koning kaart weggooien.
Ik ben de pincode van mijn gele Klant-is-Koning Kaart kwijt. Kan ik mijn gespaarde punten dan wel overzetten naar de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart?
Dit kun je alleen zelf doen als je gele Klant-is-Koningkaart aan een bestaand e-mailadres staat gekoppeld. Ga naar www.vomar.nl/kik en klik onderaan de pagina op Spaar je al? Migreer 'm meteen. Klik daarna onderaan de pagina op 'Pincode vergeten'. Vul in het volgende scherm de 13 cijfers van je huidige gele Klant-is-Koning kaart in en je e-mailadres (waar de kaart ook aan gekoppeld is) en klik op versturen. Je ontvangt binnen enkele ogenblikken een herstel e-mail in je mailbox om de pincode van je gele Klant-is-Koning kaart te herstellen.
Na het herstellen van de pincode kun je de gespaarde kooppunten overzetten naar een nieuwe rode Klant-is-Koning kaart.
Ik ben de pincode van mijn gele Klant-is-Koning Kaart kwijt en deze kaart staat ook niet gekoppeld aan een e-mailadres. Kan ik mijn gespaarde punten dan wel overzetten naar de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart?
Ga met een geldig legitimatiebewijs en je gele Klant-is-Koning kaart naar de Servicebalie van jouw Vomar. De medewerker kan op vertoon van je legitimatie voor gele Klant-is-Koning kaarten met een kooppuntensaldo lager dan € 100,- een e-mailadres van jouw keuze alsnog aan de kaart koppelen. Je ontvangt op dit e-mailadres dan een herstelmail waarmee je je pincode kunt herstellen en je daarna de kooppunten kunt overzetten op de rode Klant-is-Koning kaart.

Is je kooppuntensaldo op je gele kaart hoger dan € 100,-? Dan moet de medewerker bij de Servicebalie een interne melding maken naar het hoofdkantoor van Vomar Voordeelmarkt. De medewerkers van het hoofdkantoor zullen dan snel contact met je opnemen om je identiteit te verifiëren en een e-mailadres te koppelen aan de gele Klant-is-Koning kaart.

LET OP! Bovenstaande handelingen kunnen alleen gedaan worden bij een oude gele Klant-is-Koning kaart. De pincode voor de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart kan alleen door de eigenaar zelf aangepast worden via de Klant-is-Koning kaart omgeving.


Kooppunten verzilveren

Hoe kan ik gespaarde kooppunten verzilveren?
Je kunt je kooppunten met bijhorende premie verzilveren bij de Servicebalie in onze winkels. Je hebt hiervoor je Klant-is-Koning kaart en je 4-cijferige pincode nodig. Ben je je pincode kwijt en spaar je met de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart, dan kun je deze in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving aanpassen.
Spaar je nog met de gele Klant-is-Koning kaart en ben je je pincode vergeten? Meld dit dan bij de servicebalie in de winkel. Daar kunnen de medewerkers een resetmail sturen om een nieuwe pincode in te geven. Je hebt hiervoor wel een e-mailadres nodig. Is je spaarsaldo hoger dan €100,-? Dan moet de resetmail vanuit het hoofdkantoor van Vomar verstuurd worden vanwege veiligheidsredenen. In de winkel vult de medewerker daarvoor gezamenlijk met jou een aanvraag aan. Binnen 3 werkdagen wordt dan alsnog de resetmail verstuurd.
Ik heb een verkeerde pincode ingetoetst, of ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?
Als je een paar keer een verkeerde pincode intoetst bij verzilveren van kooppunten, stop dan met proberen omdat je waarschijnlijk de pincode bent vergeten. Spaar je met de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart, dan kun je deze in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving je pincode aanpassen om daarna opnieuw je punten te verzilveren in de winkel.

Spaar je nog met de gele Klant-is-Koning kaart en ben je je pincode vergeten of heb je een paar keer de verkeerde pincode ingevoerd bij verzilveren van kooppunten? Meld dit dan bij de medewerker aan de servicebalie. Deze medewerker kan dan een resetmail sturen om een nieuwe pincode in te geven. Je hebt hiervoor wel een e-mailadres nodig. Is je spaarsaldo hoger dan €100,-? Dan moet de resetmail vanuit het hoofdkantoor van Vomar verstuurd worden vanwege veiligheidsredenen. In de winkel vult de medewerker daarvoor gezamenlijk met jou een aanvraag aan. Binnen 3 werkdagen wordt dan alsnog de resetmail verstuurd.
Hoeveel kooppunten kan ik verzilveren?
Er kan maximaal € 150,- contant per dag verzilverd worden mits de inhoud van de kassa dit toelaat. Wil je meer dan € 150,- verzilveren, dan wordt dit door middel van meerdere retourpintransacties op je bankrekening overgemaakt. Hoe retourpinnen werkt, kun je in het antwoord op de vraag hieronder lezen.
Hoe werkt retourpinnen precies?
Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Vomar stort daarbij het bedrag via je betaalpas terug op jouw bankrekening. Neem bij het verzilveren je bankpas mee van de rekening waarop je het bedrag gestort wilt hebben en meld je bij de Servicebalie in de winkel. Per transactie kan er maximaal € 250,- verzilverd worden. Wil je meer dan € 250,- verzilveren dan worden er meerdere retourpintransacties op je bankrekening overgemaakt.
Voorbeeld: Je wilt € 300,- aan kooppunten verzilveren. Er worden dan twee retourpintransacties uitgevoerd. Eén transactie voor € 250,- en één transactie voor € 50,-. Stop je betaalpas in de betaalautomaat. In het scherm komt de boodschap 'Terugbetaling' en het bedrag te staan dat wordt terugbetaald. Druk op OK om de terugbetaling te accepteren. Je ontvangt van alle transacties een transactiebon als bewijs. LET OP! Vanwege het betalingsverkeer kan het tot 2 werkdagen duren voordat de transacties zijn bijgeschreven op je bankrekening.


Verenigingssparen

Wat is vereningssparen precies?
Er zijn bij Vomar ruim duizend verenigingen aangesloten op het Klant-is-Koning kaart programma. Als jij in het bezit bent van een Klant-is-Koning kaart kun je door boodschappen te doen bij Vomar geld sparen voor één van deze verenigingen. Je hoeft daarvoor geen kooppunten te kopen maar alleen je kaart te scannen bij je boodschappen. Vomar keert over het totaal besteedde bedrag aan boodschappen elk kwartaal 0,5% uit aan de vereniging.
Ik spaar nu al voor een vereniging. Kan ik dat blijven doen als ik overstap naar de nieuwe Klant-is-Koning kaart?
Jazeker, je hoeft hier zelfs helemaal niets voor te doen. Als je over bent gestapt naar de nieuwe Klant-is-Koning kaart dan zie je automatisch in je eigen online omgeving de vereniging staan waar je voor spaart.
Hoe kan ik mij aanmelden om te gaan sparen voor een vereniging?
Het is tijdens de introductie van de nieuwe Klant-is-Koning kaart tijdelijk niet mogelijk om je aan te melden voor verenigingssparen als je dat nog niet deed. In de nabije toekomst zal dit wel weer mogelijk zijn. We zullen dit dan ook duidelijk communiceren.
Ik spaar nu voor een vereniging. Hoe kan ik dit opzeggen?
Je kunt dit nog niet zelf doen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Als je wilt stoppen met verenigingssparen vul dan via het contactformulier een aanvraag in richting onze klantenservice. Daar wordt je aanvraag in behandeling genomen en wordt je uitgeschreven voor verenigingssparen. Zodra je bent uitgeschreven, dan is er in je Klant-is-Koning kaart omgeving geen vereniging meer zichtbaar. Verenigingssparen kost jou niets. Je hoeft er namelijk geen kooppunten voor te kopen.


Privacy

Hoe gaat Vomar met mijn gegevens om?
Als je wilt deelnemen aan het spaarprogramma voor de Klant-is-Koning kaart, is het verstrekken van een geldig e-mailadres, voor- en achternaam, postcode, huisnummer, e-mailadres, geslacht en geboortedatum verplicht. Vomar verwerkt je gegevens in verband met de registratie van de spaarpunten en om hierover met jou te kunnen communiceren. Je kunt je deelname aan de Klant-is-Koning kaart op elk moment stopzetten door je uit te schrijven in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Na uitschrijving worden al je gegevens na twee weken definitief verwijderd.

Meer informatie over de verzameling en verwerking van jouw persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring.


Antwoord niet gevonden?

Stuur ons een bericht via het contactformulier. We streven ernaar je vraag binnen drie werkdagen te beantwoorden.