Veelgestelde vragen Klant is Koning kaart

Contactgegevens

Wat zijn de contactgegevens van Vomar?

De contactgegevens van het Vomar Voordeelmarkt Hoofdkantoor zijn:

Opaalstraat 15
1812 RH ALKMAAR

Klant-is-Koning kaart lijn: 072 750 25 55
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur (met uitzondering van feestdagen).

Het postadres:
Postbus 1100
1810 KC ALKMAAR

Klant-is-Koning kaart algemeen

Wat kan ik doen met de Klant-is-Koning kaart?

Met een klant-is-Koning kaart kun je spaarpunten kopen bij elke 10 eurocent aan boodschappen die je bij Vomar doet. Bij opname van deze kooppunten ontvang je van Vomar over het gespaarde bedrag nog eens 6% premie. Zie in de tabel hieronder een aantal voorbeelden.

Bedrag uitgegeven aan boodschappen: Aantal KIK-punten dat je mag kopen: Het bedrag dat je betaalt voor de KIK-punten Het bedrag dat je ontvangt bij opnemen van de punten (=inclusief 6% premie)
€ 0,10 1 € 0,01 -
€ 10,- 100 € 1,- € 1,06
€ 100,- 1.000 € 10,- € 10,60
€ 1000,- 10.000 € 100,- € 106
Hoe werkt de 6%* premie?

De 6% premie wordt direct aan je uitbetaald zodra je de gespaarde kooppunten opneemt bij de servicebalie van één van onze winkels. Bij het opnemen van uw kooppunten wordt er 6% premie berekend over het bedrag dat je hebt gespaard. Dat houdt in dat als je bijvoorbeeld voor totaal aan € 47,10- aan kooppunten bij ons hebt gekocht, dus in totaal 4710 kooppunten op de Klant-is-Koning kaart hebt staan, je € 50,- van de medewerker ontvangt. Dit bedrag kun je in contanten ontvangen tot € 150,- of laten storten op uw rekening. De premie wordt dus in één keer berekend en uitbetaald, ongeacht de periode dat je over het sparen hebt gedaan.
* Vomar behoudt zich het recht voor om premiewijzigingen door te voeren.

Ik wil graag een Klant-is-Koning kaart. Waar kan ik deze ophalen?

De nieuwe Klant-is-Koning kaart bij jouw dichtstbijzijnde Vomar Voordeelmarkt beschikbaar. Je kunt alle winkels vinden via de winkelzoeker.

Hoe kan ik kooppunten sparen met mijn Klant-is-Koning kaart?

Zorg dat je Klant-is-Koning kaart geregistreerd en geactiveerd is via jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving.
Geef bij het boodschappen doen bij de kassa de Klant-is-Koning kaart aan de kassamedewerker (hij of zij zal ook om de kaart vragen). De kassamedewerker scant de kaart en vraagt of je kooppunten wilt kopen. Als je voor ja kiest worden de kooppunten automatisch over het totaalbedrag aan boodschappen in rekening gebracht en bijgeschreven op het kooppuntensaldo. Over wettelijk uitgesloten artikelen worden geen kooppunten berekend: tabak, zuigelingenvoeding tot 1 jaar, geneesmiddelen, telefoonkaarten, postzegels, boeken, cadeaubonnen, loten, statiegeld en Partijvoordeel- en spaaractieartikelen.

Waar kan ik zien wat het gespaarde puntensaldo op mijn Klant-is-Koning kaart is?

Onderaan je kassabon staat altijd het actuele puntensaldo van je Klant-is-Koning kaart vermeld. Je kunt ook altijd je saldo inzien door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving.

Ik ben mijn Klant-is-Koning kaart vergeten. Kan ik dan wel kooppunten kopen?

Nee, je kunt alleen kooppunten kopen op vertoon van je Klant-is-Koning kaart. Wel kun je de Klant-is-Koning kaart in een klantenpas-app downloaden op je smartphone en deze laten scannen bij de kassa.

Ik ben mijn Klant-is-Koning kwijt of mijn kaart is onbruikbaar geworden. Wat nu?

Haal dan een nieuwe Klant-is-Koning kaart op in de winkel en log in op je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Je kunt hier op 'vervang kaart' klikken en de kooppunten van de verloren of beschadigde kaart overzetten op de nieuwe Klant-is-Koning kaart.

Wat gebeurt er als ik mezelf uitschrijf voor het Klant-is-Koning kaart programma?

Je kunt in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving op uitschrijven klikken. LET OP! Je gespaarde kooppunten komen te vervallen bij uitschrijven. Verzilver deze kooppunten dus eerst voordat je je uitschrijft. Al je gegevens worden binnen twee weken uit ons systeem verwijderd en daarna NIET bewaard.

Wat te doen bij overlijden van de Klant-is-Koning kaart eigenaar?

Weet je de pincode van de Klant-is-Koning kaart niet? Dan kun je door in te loggen via de eigen Klant-is-Koning kaart omgeving de pincode achterhalen en de gespaarde punten verzilveren. Je hebt hiervoor de inloggegevens nodig of toegang tot het geregistreerde e-mailadres van de overledene om de inloggegevens opnieuw aan te vragen.


Jouw eigen Klant-is-Koning kaart omgeving

Hoe pas ik mijn gegevens op mijn Klant-is-Koning kaart aan?

Log in bij je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en je wachtwoord. In het volgende scherm zie je je gegevens staan. Als je op 'bewerken' klikt kun je zelf al je gegevens aanpassen zoals je naam, je e-mailadres of je postcode. Klik op 'opslaan' om de aanpassingen te bewaren.

Hoe pas ik de pincode van mijn Klant-is-Koning kaart aan (ook als ik deze vergeten ben)?

Je pincode heb je nodig in de winkel om je kooppunten te verzilveren. Je kunt je pincode aanpassen door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en je wachtwoord. Klik het volgende scherm op 'Pincode wijzigen' en voer tweemaal dezelfde nieuwe zelf gekozen pincode in en klik op 'Opslaan'. Je nieuwe pincode is per direct actief. Als je je pincode bent vergeten, kun je ook deze handelingen uitvoeren om een nieuwe pincode in te stellen.

Wat betekent 'Vervang kaart' in de Klant-is-Koning kaart omgeving?

Ben je jouw Klant-is-Koning kaart kwijt of is deze zo beschadigd dat deze niet meer bruikbaar is? Dan kun je door op 'Vervang kaart' te klikken je kooppunten overzetten naar een nieuwe Klant-is-Koning kaart. Haal daarvoor wel eerst een nieuwe Klant-is-Koning kaart op in de winkel.

Wat kan ik verder zien in mijn Klant-is-Koning kaart omgeving?

Als je bent ingelogd, kun je bovenin het scherm het actuele puntensaldo zien en de bijbehorende waarde van deze kooppunten inclusief premie van 6%. Je ziet in het scherm ook altijd je 13-cijferige Klant-is-Koning kaartnummer staan van de kaart die actief is en aan je account gekoppeld staat.

Hoe kan ik stoppen met sparen met de Klant-is-Koning kaart?

Door in te loggen in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving met je e-mailadres en wachtwoord kun je op 'Uitschrijven' klikken. Je moet daarna nogmaals je wachtwoord intypen en op 'Uitschrijven' klikken. Al je gegevens worden uit ons systeem binnen twee weken verwijderd en daarna NIET bewaard.
LET OP! het puntensaldo komt bij uitschrijven definitief te vervallen. Verzilver dus eerst je kooppunten in de winkel voordat je je uitschrijft.

Ik ben het wachtwoord voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving vergeten, wat nu?

Bij de inlogpagina voor jouw Klant-is-Koning kaart omgeving kun je aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent. Je ontvangt dan op het bij ons bekende e-mailadres een e-mail waarmee je je wachtwoord kunt herstellen.

Ik ben zowel de inlognaam (e-mailadres) als het wachtwoord vergeten voor mijn Klant-is-Koning kaart omgeving, wat nu?

Neem contact op met de Klant-is-Koning kaart lijn via 072-7502555 van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. De medewerkers informeren je daar verder hoe je weer toegang kunt krijgen tot je account.

Verder sparen van gele naar rode Klant-is-Koning kaart

Ik spaar nog met een gele Klant-is-Koning kaart, maar mijn kaart is geblokkeerd, wat nu?

Je kunt alleen nog met een rode Klant-is-Koning kaart kooppunten sparen. Je kunt 2 dingen doen:

1. Verzilver de gespaarde punten in één van onze winkels en registreer een nieuwe rode kaart om verder mee te sparen.

2. Registreer een nieuwe rode Klant-is-Koning kaart en neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Vul in het contactformulier de kaartnummers van zowel de gele als de rode Klant-is-Koning kaart zorgvuldig in. Onze klantenservicemedewerkers kunnen de gespaarde kooppunten op de gele Klant-is-Koning Kaart dan overschrijven naar de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart.


Je gespaarde kooppunten op de gele Klant-is-Koning kaart komen nooit te vervallen en kun je op elk moment verzilveren in onze winkels.

Kooppunten verzilveren

Hoe kan ik gespaarde kooppunten verzilveren?

Je kunt je kooppunten met bijhorende premie verzilveren bij de Servicebalie in onze winkels. Je hebt hiervoor je Klant-is-Koning kaart en je 4-cijferige pincode nodig. Ben je je pincode kwijt en spaar je met de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart, dan kun je deze in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving aanpassen.

Ik heb een verkeerde pincode ingetoetst, of ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?

Als je een paar keer een verkeerde pincode intoetst bij verzilveren van kooppunten, stop dan met proberen omdat je waarschijnlijk de pincode bent vergeten. Spaar je met de nieuwe rode Klant-is-Koning kaart, dan kun je deze in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving je pincode aanpassen om daarna opnieuw je punten te verzilveren in de winkel.


Hoeveel kooppunten kan ik verzilveren?

Er kan maximaal € 150,- contant per dag verzilverd worden mits de inhoud van de kassa dit toelaat. Wil je meer dan € 150,- verzilveren, dan wordt dit door middel van meerdere retourpintransacties op je bankrekening overgemaakt. Hoe retourpinnen werkt, kun je in het antwoord op de vraag hieronder lezen.

Hoe werkt retourpinnen precies?

Retourpinnen is een omgekeerde pinbetaling. Vomar stort daarbij het bedrag via je betaalpas terug op jouw bankrekening. Neem bij het verzilveren je bankpas mee van de rekening waarop je het bedrag gestort wilt hebben en meld je bij de Servicebalie in de winkel. Per transactie kan er maximaal € 250,- verzilverd worden. Wil je meer dan € 250,- verzilveren dan worden er meerdere retourpintransacties op je bankrekening overgemaakt.
Voorbeeld: Je wilt € 300,- aan kooppunten verzilveren. Er worden dan twee retourpintransacties uitgevoerd. Eén transactie voor € 250,- en één transactie voor € 50,-. Stop je betaalpas in de betaalautomaat. In het scherm komt de boodschap 'Terugbetaling' en het bedrag te staan dat wordt terugbetaald. Druk op OK om de terugbetaling te accepteren. Je ontvangt van alle transacties een transactiebon als bewijs. LET OP! Vanwege het betalingsverkeer kan het tot 2 werkdagen duren voordat de transacties zijn bijgeschreven op je bankrekening.

Privacy

Hoe gaat Vomar met mijn gegevens om?

Als je wilt deelnemen aan het spaarprogramma voor de Klant-is-Koning kaart, is het verstrekken van een geldig e-mailadres, voor- en achternaam, postcode, huisnummer, e-mailadres, geslacht en geboortedatum verplicht. Vomar verwerkt je gegevens in verband met de registratie van de spaarpunten en om hierover met jou te kunnen communiceren. Je kunt je deelname aan de Klant-is-Koning kaart op elk moment stopzetten door je uit te schrijven in je eigen Klant-is-Koning kaart omgeving. Na uitschrijving worden al je gegevens na twee weken definitief verwijderd.

Meer informatie over de verzameling en verwerking van jouw persoonsgegevens vind je in onze privacyverklaring.

Antwoord niet gevonden?

Stuur ons een bericht via het contactformulier. We streven ernaar je vraag binnen drie werkdagen te beantwoorden.